Hello Guest

Sign In / Register

Welcome,{$name}!

/ Log keluar
Melayu
EnglishDeutschItaliaFrançais한국의русскийSvenskaNederlandespañolPortuguêspolskiSuomiGaeilgeSlovenskáSlovenijaČeštinaMelayuMagyarországHrvatskaDanskromânescIndonesiaΕλλάδαБългарски езикGalegolietuviųMaoriRepublika e ShqipërisëالعربيةአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьLëtzebuergeschAyitiAfrikaansBosnaíslenskaCambodiaမြန်မာМонголулсМакедонскиmalaɡasʲພາສາລາວKurdîსაქართველოIsiXhosaفارسیisiZuluPilipinoසිංහලTürk diliTiếng ViệtहिंदीТоҷикӣاردوภาษาไทยO'zbekKongeriketবাংলা ভাষারChicheŵaSamoaSesothoCрпскиKiswahiliУкраїнаनेपालीעִבְרִיתپښتوКыргыз тилиҚазақшаCatalàCorsaLatviešuHausaગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaमराठी
Rumah > Berita > Dengan nilai pasaran hampir 100 bilion dolar A.S. A, di mana Tesla menang?

Dengan nilai pasaran hampir 100 bilion dolar A.S. A, di mana Tesla menang?

Tesla rasmi WeChat mengumumkan pada 16 Januari bahawa lebih daripada 600,000 kenderaan Tesla telah dilengkapi dengan cip memandu autonomi sepenuhnya. Cip yang dikenali sebagai "super otak" boleh melakukan pengiraan 144 trilion sesaat dan boleh memproses 2300 bingkai sesaat pada masa yang sama.

Hanya beberapa hari yang lalu, model domestik Tesla Tesla yang pertama dihantar dalam jumlah besar, harga turun di bawah 300,000 yuan, dan projek Model Y diumumkan secara rasmi.

Di sebalik semua ini, Tesla mengambil tiga generasi kedudukan produk sebagai jalan untuk tenggelam seterusnya, menggunakan penembusan elektrik, persaingan pintar untuk membezakan, integrasi bersepadu secara vertikal, dan secara beransur-ansur memperluas pangkalan pengguna sambil mengekalkan perlindungan alam sekitar, teknologi, akhir Imej jenama membuka jalan bagi jalan komersial langkah demi langkah Tesla.

Perisikan Leads Fesyen Industri Kenderaan Elektrik

Tesla diasaskan bersama oleh Martin Eberhard dan Marc Tarpenning pada tahun 2003, dan Elon Musk menyertai syarikat itu pada tahun 2004 sebagai pengerusi.

Pada tahun 2008, Roadster, produk kereta elektrik pertama Tesla, dan kereta sukan elektrik pertama yang dihasilkan di dunia, telah dibebaskan.

Pada tahun 2015, sistem perisian Tesla dilancarkan pada V7. Ini adalah kali pertama untuk menambah Autopilot, sistem bantuan pemandu. Ia mempunyai tiga fungsi bantuan memandu: penyimpanan lorong automatik, perubahan lorong automatik dan tempat letak kereta automatik.

Pada 2016, Tesla memperoleh SolarCity, sebuah pembekal AS sistem penjanaan tenaga solar, dan mula membangunkan projek penyimpanan tenaga. Ia menggunakan sistem senibina dan pengurusan bateri yang sama seperti kenderaan elektrik untuk membentuk sistem produk simpanan tenaga termasuk projek Powerpack, Powerwall dan Megapack.

Pada bulan Julai 2018, Pabrik Super Shanghai Tesla secara rasmi menandatangani kontrak dan memulakan pembinaan pada Januari 2019. Ia selesai dan dimasukkan ke dalam pengeluaran pada akhir tahun 2019.

Pada 4 Januari 2020, model domestik 3 mengumumkan pengurangan harga pertama. Versi asas standard dikurangkan daripada harga asal 355,800 yuan kepada 323,800 yuan, dan selepas subsidi 299,000 yuan, pengurangan harga adalah 9%.

Melihat kembali nod utama yang Tesla telah datang sepanjang jalan, dari memberi tumpuan kepada penyelidikan dan pembangunan kenderaan elektrik untuk menjadi jalan pintar, dari mewujudkan strategi tumpu tangki kendiri untuk memasuki pasaran kenderaan elektrik terbesar dunia, China, dan mengambil Pengurangan kos tempatan yang disasarkan Strategi untuk merebut pasaran kereta penumpang pertengahan. Setiap langkah adalah dengan tepat menyelesaikan masalah kesakitan kenderaan elektrik, dan dengan itu menetapkan tanda aras bagi syarikat kenderaan elektrik dan mengetuai arah pembangunan industri.

Pintar + pile mengecas mengalir parit

Hari ini, nilai pasaran Tesla telah melebihi $ 90 bilion sepanjang jalan, melebihi jumlah nilai pasaran GM dan Ford, dua gergasi kereta tradisional Amerika. Apa yang lebih berharga adalah bahawa melalui tahun pengumpulan rambut nipis, dua tahi lalat telah dibuang.



Yang pertama ialah teknologi memandu pintar yang matang. Pada masa ini, Tesla telah mengeluarkan beberapa ciri pemanduan autonomi. Fungsi Autopilot sesuai untuk memandu lebuh raya. Kenderaan secara automatik boleh membantu navigasi dan memandu di lebuh raya, dan juga boleh membantu perubahan lorong di lebuh raya. Fungsi panggilan SmartSummon membolehkan kenderaan memandu ke lokasi yang ditentukan pada kelajuan rendah di tempat letak kereta.

Di antara mereka, sistem Autopilot Tesla adalah perkakasan pertama yang dipopularkan, dilengkapi dengan sensor di atas tahap L2, algoritma cip dan alat ganti, dan kemudiannya menguruskan dan menaik taraf data dan aplikasi kad SIM melalui OTA menggunakan antara muka udara komunikasi mudah alih untuk membuka kunci perisian. Menyedari fungsi spesifik seperti perubahan lorong automatik dan pelayaran adaptif.

Menurut "Laporan Keselamatan Kereta" untuk suku keempat 2019 dikeluarkan oleh Tesla, kenderaan elektrik Tesla dengan sistem Autopilot diaktifkan mengalami kemalangan purata 3.07 juta batu (kira-kira 4.94 juta kilometer). Sistem Autopilot tidak diaktifkan tetapi kenderaan itu digunakan secara aktif. Kemalangan berlaku setiap 2.1 juta batu (kira-kira 338 kilometer) kenderaan dengan fungsi keselamatan. Bagi kereta yang tidak mempunyai sistem Autopilot dan tidak menggunakan ciri keselamatan aktif kenderaan, ia berlaku setiap 1.64 juta batu (kira-kira 264 kilometer). Kemalangan. Secara keseluruhannya, angka-angka ini jauh lebih baik daripada yang direkodkan oleh Pentadbiran Keselamatan Lalu Lintas Kebangsaan (NHTSA). Menurut data yang dicatatkan oleh NHTSA, kemalangan kereta berlaku setiap 479,000 batu (kira-kira 770,000 kilometer) di Amerika Syarikat.

Menurut laporan media asing, memandu dengan sistem Autopilot masih lebih dari 6 kali lebih selamat daripada purata, semasa memandu tanpa sistem Autopilot dan tanpa menggunakan ciri keselamatan aktif kenderaan masih 3 hingga 4 kali lebih selamat daripada rata-rata.



Yang kedua ialah strategi longgokan pengecasan diri dan kadar pengecasan utama di dunia. Tesla pada masa ini mempunyai lebih daripada 12,000 cerobong supercharger di Amerika Utara, Eropah dan Asia. Dan rangkaian pengecasan Tesla China telah meliputi lebih daripada 90% kawasan penduduk, dan bilangan itu melebihi 2,300. Pada tahun 2020, Tesla merancang untuk menambah 4,000 jawatan pengecasan.

Pada masa yang sama, tumpuan super V3 Tesla terbaru mengembalikan kuasa pengecasan. Kekuatan maksimum maksimum tiang pengisian super V2 ialah 145W, manakala kuasa puncak kebocoran super V3 boleh mencapai 250W. Kecekapan adalah sangat tinggi. 120 kilometer, dapat menyembuhkan sepenuhnya "kebimbangan ketahanan".